Van begin tot nu - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Xanne Coops - WaarBenJij.nu Van begin tot nu - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Xanne Coops - WaarBenJij.nu

Van begin tot nu

Blijf op de hoogte en volg Xanne

18 September 2012 | Australië, Melbourne

Aangezien mijn verblijf in Australie toch wat langer wordt dan verwacht, besloot ik dan toch maar een pagina aan te maken op deze handige site.
Kan ik iedereen op de hoogte houden, en zelf kan ik het als geheugensteuntje gebruiken, wat heb ik ook alweer allemaal beleefd.

Natuurlijk heb ik eerst enkele dagen in Sydney mogen doorbrengen voordat ik de bewoonde wereld zou verlaten. Fijne stad, fijne mensen! Goed vermaakt!
Daarna vertrokken naar de Outback, om aan mijn cowboy training te beginnen. We kwamen na zonsondergang aan, wat betekende dat het stervens koud was. Gelukkig was er een groot vuur dat de rest van de week als centrale verwarming zou fungeren.
Tijdens de training ontzettend veel plezier gehad. Ik heb leren motorrijden, knopen leggen (wat ik als zeiler natuurlijk al kon), hekken maken. Ik heb een kip met blote handen gevangen, heeft me een half uur gekost maar is me als enige gelukt, ik heb tussen de bijtende mieren in een trailer gezeten, met als gevolg dat er 3 in mijn broek waren gekropen en me lek prikten. Kortom. was meer dan de moeite waard.

Daarna vertrokken naar de spelling farm voor paarden in Jilliby, 6/7 weken poep geruimd. Was ok, maar wilde liever iets anders. Zou ook naar iets anders gaan, naar de echte Outback. Daar zou ik koeien en schapen drijven, hekken maken, paardrijden, alles! Maar helaas ging dat niet door aangezien de boer wat problemen met zijn bedrijf had volgens mij.

Maar gelukkig had het bedrijf van de training wat anders voor me gevonden! Ik zou er veel paardrijden!! (Wat een leugen....) En dan nu...

(sommigen hebben dit stuk al gelezen)

IK BEN DUS ONTSLAGEN. Niet voor het eerst in mijn leven. Alhoewel.. de eerste keer dat ik ben ontslagen heb ik er zelf voor gezorgd, aangezienik geen ontslag durfde nemen. Beetje laf. Maar deze keer toch wel echt ontslagen. Al heb ik niet een duidelijke reden gekregen omdat mijn baas het even snelmoest doen voordat hij voor een paar dagen wegging, denk ik dat de reden mijn rug was, maar vooral mijn gebrek aan paardenskills. Ik ben gewoon niet erg goedmet die beesten. Wat mij betreft kun je vergelijken met voetballers. Te duur en overgewaardeerd. Ze kunnen maar een ding, en voor de rest zijn ze arrogant en onhandelbaar.

Maar dat is mijn mening ;)



Daarnaast was mijn baas een ********. We snappen allemaal niet hoe iemand die totaal niet met mensen op een normale manier kan communiceren manager wordt.

Hij gaf mensen de schuld van dingen die ze niet hadden gedaan. Puur omdat hij te lui was om eerst te vragen wie het had gedaan. Dus hij begon maar willekeurig te schreeuwen tegen iemand. Hij legt niks uit, maar als je iets fout doet ben je de sjaak. Ik mocht niet naar de pub, want de andere meiden gingen niet. Ik bleef als enige van de meiden
na het eten wel even hangen van een biertje of een spelletje pool, dus gaf hij mij maar nachtdienst, zodat ik het huis niet verlaten mocht. Gewoon pesten noemen we dat....



Maar goed. Het was een ervaring, en natuurlijk waren er ook leuke momenten. Het avondeten was altijd heerlijk, en heel erg gezellig. De meiden waarmee ik werkte waren wat saai, maar vriendelijk.

Ik ben blij dat ik er weg ben, maar had het ook weer niet willen missen. Er zijn schijnbaar mensen op deze wereld die mijn lach niet waarderen, en dat is goed om te weten.

Dan zijn ze hem ook niet waard! (Mijn prachtige lach hahaha)



Maar genoeg negativiteit (schreef ik eerst met een f, beetje dom)!! Mijn plan voor de komende tijd is in duigen gevallen, maar zo snel als ik ben heb ikweer een nieuw plan!

Ik heb gisteren de trein gepakt naar Melbourne, waar ik een week doorbreng met een meisje dat ik ken van mn werk met de polopaarden. Zij is er 2 weken geleden vertrokken vanwege haar rug.

Zij slaapt nu op de bank in het huis van 2 van haar zussen, en ik dus ook. Ze heeft in totaal 6 zussen, en 2 broers. Hoevaak hoor je dat nog! En overal hangen plaatjes van Maria, en heiligen.

En ook veel beeldjes! Echt wat voor mij! En hoe erg ik mijn best ook deed om mijn vooroordeel te onderdrukken (aangezien Philomena, zo heet ze, ontzettend lachen is) was ik toch bang voorhet ergste.... Maar raad eens wat mijn eerste bestemming en Melbourne was? DE PUB! Fantastisch natuurlijk! En iedereen is harstikke aardig en gezellig.

Vandaag een paar andere familieleden ontmoet, en haar moeder. Blijkbaar is hun achtergrond Nederlands! Haar ouders zijn de eerste generatie die geen Nederlands meer spreekt.

Haar vader heb ik niet ontmoet, want ze wilde weg zijn voordat hij thuis was.... vader issues... weet niet helemaal hoe het in elkaar steekt, maar is vrij heftig.



Heb ook al een plan gemaakt voor voglende week, want dan rijden Philomena en ik richting Perth! 5 dagen lang, 8 uur per dag in de auto.... Maar ook dan zeggen we: Het is een ervaring!

Ik heb de route al uitgestippeld, en we nemen een mooie omweg, zodat we zo veel mogelijk kust pakken. En in het midden zit een ernstig groot stuk woestijn! Uren niks zien, hoe vervelend is dat!

Maar dan ook echt!!!!

Waarschijnlijk wordt het flink afzien, want slapen doen we ook in de auto. En nee, het is geen grote comfortabele auto... het is een kleine auto met weinig ruimte.



En in Perth gaan we als een speer op zoek naar een baan, want helaas hebben we de geldboom nog niet gevonden. En ondanks de hoeveelheid regenbogen die je hier zit, ook die goudpot verstopt zich erg goed.



Nou, dat was het dan even voor nu!!


  • 18 September 2012 - 08:58

    Ingrid W:

    lieve nicht , wat een stoer verhaal, een wat zal je een boel meemaken, mooie dingen, maar ook moeilijke dingen, dingen om van te leren en dingen om te onthouden. ik vind het super dat je dit doet, je bent echt een topper. Ik moet nu weg maar schrijf snel een meer uitgebreide brief.. xIng

  • 18 September 2012 - 09:56

    Olivier:

    heerlijk om te lezen. Beetje jaloers natuurlijk. Lekker vrij alles doen en ontdekken. Behalve die eene baas zijn de ausies toch relaxed?!

  • 18 September 2012 - 21:43

    Ingrid:

    Wauw, en wat een gave foto's, ooh ook heel erg jaloers!!!!! Ga je op weg naar Perth langs de 12 Apostels, echt heel erg mooi en bij Adelaide naar Kangaroo Islang, echt de moeite waard!!!
    xxing

  • 19 September 2012 - 02:21

    Xanne Coops:

    Haha Aussies zijn inderdaad hele fijne mensen!! Mn baas was tot nu toe de enige uitzondering. Maar dankje Ing! Nog niet an gedacht!! xxx

  • 19 September 2012 - 08:20

    Martine:

    heee lieve xanne! heerlijk om te lezen ja. en je foto's ook. wat zijn al die vogelkooitjes, in sydney? weet je dat toevallig? geniet het meis, xx

  • 19 September 2012 - 09:24

    Xanne Coops:

    Ik heb geeeen idee. Ik liep er ook maar toevallig tegenaan. Het was in een doodlopend zijstraatje van een zijstraat, dus goed verstopt!

  • 19 September 2012 - 16:36

    Omet:

    ik heb alles gelezen wat je gemaild hebt,alleen voor de foto's moet ik even naar Soest.Leuk om je te volgen op je avontuurlijke reis maar ik mis je wel!!!!xxxxxxxooooomet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xanne

Met de gedachte om 2,5 maand in Australie te werken in The Outback, besloot ik toch maar te blijven. Als je er dan toch bent...

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 5076

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: